Corso di Laurea in Economia aziendale

satura2.jpg
18 Nov

Ciclo di seminari “Entrepreneurship and Social Innovation in Sicily” Thinking alternatively and critically

L’Università Kore di Enna – Facoltà di Scienze Economiche e Giuridiche, in collaborazione con il Center for Business in Society – IESE Business School di Barcellona, organizza per l’anno accademico 2019/2020 un ciclo di seminari intitolato “Entrepreneurship and Social Innovation in Sicily”.

I seminari, tenuti da docenti ed esperti di rilevanza internazionale, intendono sensibilizzare e sollecitare gli studenti alle opportunità offerte oggi dalla carriera imprenditoriale in Sicilia e nel meridione d’Italia, con particolare riferimento all’imprenditorialità ed innovazione sociale.

Al di là degli obiettivi specifici di ciascuna sessione, questo ciclo di seminari intende offrire strumenti concettuali alternativi e critici per identificare le opportunità emergenti legate a cambiamenti congiunturali (e.g. il turismo), le nuove tecnologie (e.g. internet-driven technologies), social trend (e.g. crescente sensibilità alla qualità dei prodotti naturali e relative certificazioni), etc. I responsabili scientifici del seminario sono il Prof. Guglielmo Faldetta (Università Kore) e il Prof. Antonino Vaccaro (IESE Business School).

I seminari si svolgeranno secondo il seguente calendario:

Relatori invitati

18 novembre 2019

Fintech e nuove forme di imprenditorialità

Annie Criscenti

Younited Credit Barcellona

3 aprile 2020

Modelli di impresa ibridi per uno sviluppo sostenibile

Tommaso Ramus

Católica Lisbon – School of Business and Economics - Lisbona

7 maggio 2020

Imprenditorialità sociale e innovazione tecnologica

Stefano Brusoni

Sandro Montresor

Antonino Vaccaro

ETH Zürich – Zurigo

Gran Sasso Science Institute – L’Aquila

IESE Business School – Barcellona

Seminar series

“Entrepreneurship and Social Innovation in Sicily”

Thinking alternatively and critically

Kore University of Enna – Faculty of Economics and Law, in collaboration with the Center for Business in Society – IESE Business School of Barcellona, organizes a seminar series for the academic year 2019/2020 entitled “Entrepreneurship and Social Innovation in Sicily”.

The seminars, which are conducted by international academics and experts, aim to make students aware of the opportunities provided by the entrepreneurial career in Sicily and in the South of Italy, with a specific focus on social innovative entrepreneurship.

Beyond the specific aims of each session, this seminar series aims to provide alternative and critical conceptual tools to identify opportunities driven by situational changes (e.g. tourism), new technologies (e.g. internet-driven technologies), social trend (e.g. growing sensibility to the quality of natural goods and the related certifications), etc. The scientific directors of the seminars are Prof. Guglielmo Faldetta (Kore University of Enna) and Prof. Antonino Vaccaro (IESE Business School).

The seminars will be held according to the following calendar:

Invited speakers

18 November 2019

Fintech and new entrepreneurial forms

Annie Criscenti

Younited Credit – Barcellona

3 April 2020

Hybrid organizational models for a sustainable development

Tommaso Ramus

Católica Lisbon – School of Business and Economics - Lisbona

7 May 2020

Social entrepreneurship and technological innovation